Skip to main content
aplaza samenwerking met gevolgrecht

Samenwerking Van Aplaza & Gevolgrecht

Wij zijn trots op de samenwerking met Aplaza. Samen zorgen we ervoor dat jouw klanten de letselschadevergoeding krijgen waar zij recht op hebben.

Schadeketen verbinden na een verkeersongeval voor optimale klantbediening

 

Elke dag raken mensen betrokken bij verkeersongevallen. Soms met zwaar letsel, maar meestal met lichte schade. Juist deze laatste groep, mensen zonder zichtbare verwondingen maar met gevolgschade, valt nog te vaak tussen wal en schip. Dit wordt ook wel de blinde vlek genoemd.

Veel gedupeerden vallen tussen wal en schip, omdat het schadeformulier alleen naar “gewonden” vraagt, terwijl dat niet altijd de werkelijkheid weerspiegelt. Daarnaast komt het regelmatig voor dat dienstverleners de vergoeding bij licht letsel te klein vinden om er actief iets mee te doen.

Bij Gevolgrecht zetten we ons in om iedereen te helpen die te maken heeft met gevolgschade en licht letsel. Ook zonder botbreuken kunnen mensen inkomsten verliezen, kosten maken of vastlopen in het doolhof van schadeafhandeling.

Daarom zijn wij in 2019 gestart met één duidelijke missie:

Alle redelijke schadevergoedingen toegankelijk maken voor iedereen. Automatiseren waar het kan en persoonlijke ondersteuning bieden waar dat nodig is.

Op deze manier laat jij je klant niet los na de eerste schademelding, maar krijgt hij of zij ook bij licht letsel de hulp die nodig is.

Koppeling met Aplaza en DIAS live

 

Om verzekeringsadviseurs en schadebehandelaars te ondersteunen, hebben wij ons platform geïntegreerd in de Aplaza-omgeving. Hiermee sluiten we aan op de dagelijkse praktijk van de adviseur.

De koppeling met DIAS Software via Aplaza is sinds december 2025 beschikbaar. Gebruikers van DIAS kunnen nu rechtstreeks vanuit hun eigen omgeving klanten met verkeersschade aanmelden voor de gratis verhaalservice van Gevolgrecht.

Hoe het werkt

 

Via het platform van Gevolgrecht kun je:

✔ Een gepersonaliseerde e-mail versturen met een uitnodiging voor de zelftest
✔ Je klant direct informeren via de zelftest, waarna hij of zij zich kan aanmelden via de intake
✔ Het dossier automatisch laten opbouwen en toewijzen aan een personenschadespecialist

Dit werkt zonder extra handelingen voor jou als adviseur en zonder kosten voor je klant.

Waarom dit ertoe doet

 

  • Klanten weten vaak niet dat zij recht hebben op een schadevergoeding.
  • Verwijzers missen regelmatig signalen, omdat deze vorm van letsel niet standaard in hun werkprocessen is opgenomen.
  • Verzekeraars vragen om klantgerichte en transparante oplossingen, met de mogelijkheid om mee te kijken via ons verzekeraarsportaal.
  • Adviseurs zoeken manieren om klantwaarde toe te voegen zonder extra werkdruk.
  • Letselschadebedrijven pakken licht letsel en gevolgschade meestal niet op, omdat de schadebedragen vaak relatief laag zijn.

Speciaal voor deze situaties heeft Gevolgrecht de Workflow licht letsel ontwikkeld. Hiermee verbinden wij alle schakels in het schadeproces en krijgt elke klant de ondersteuning die nodig is.

Samen maken we het verschil

 

We werken inmiddels samen met tientallen verwijzers, schadebureaus en partners. Klanten beoordelen onze dienstverlening met een 4,8 op Trustpilot en steeds meer kantoren sluiten zich aan.

Zo kun jij je volledig richten op het adviseren van je klant, terwijl wij het letselschadetraject verzorgen.

Wil je weten wat dit voor jouw organisatie kan betekenen?

 

Vraag direct een demo aan via Gevolgrecht Of neem contact op via: https://gevolgrecht.nl/contact/